onsdag den 25. april 2012

Dancing raindrops.












Jeg sidder i den lune vindueskarm. Det vilde vejr laver mønstre, løber og danser til dystre toner på ruden og tankerne i mit hoved flyder rundt. Lysten til at bage og drikke god varm dampende, duftende the vokser sig større og større. Få timer efter dufter hjemmet, helt ligesom jeg havde forestillet mig i mine tanker.

Hvis din lyst til at bage også vokser, så er opskriften på bollerne her:
- 5 dl vand

- 50 g gær
- 50/40 g honning
- 2 tsk salt
- 130 g plantemargarine
- 900 g hvedemel/speltmel evt. lidt rugmel
- evt. hasselnødder, valnødder, solsikkekerner el. græskarkerner.
Gæren opløses i lunkent vand, hvorefter alle de andre indgredienser overføres. Lad dejen hæve i 1/2 time til 3 kvater. Bages ved 225 g C i en alm. ovn i 10-15 min.

1 kommentar:

  1. Hej Ida Sofie,

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet